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Patch Note


Migmimi
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Et on commence directement avec la maintenance du JEUDI 28 MARS de 9h30 à 12h30

Normalement, nous aurons une mise à jour côté client.

  • Amélioration de la stabilité du framerate : nous sommes nombreux à avoir des mini lag de temps en temps, cela devrait être amélioré voir corrigé.
  • Changement de la couleur des membres du Clan : les membres du Clan dans le groupe sont en jaune, de la même couleur que les élites, parfois dans les fight (de nuit généralement), on croit voir des mobs jaunes débouler à côté de nous mais non, ce sont nos mates.
  • Correction d'un bug d'XP de Clan : il arrivait qu'un joueur ne donne plus d'XP au Clan sans raison
  • Activation du Push-to-Talk par défaut : fini les mecs qui arrivent avec le micro ouvert et la musique à fond, ou qui ragent en permanence. Si cela vous arrive, c'est que le mec le fera exprès.
  • Correction de divers  problème d'affichage du menu : menu qui se décale, qui apparaît en gros, etc....
  • Correction de bugs au niveau des compétences : les mines roulantes cluster qui se séparaient plusieurs fois de suite, mais surtout le bug des compétences qui disparaissaient avec un cooldown réduit, il avait déjà étaient pas mal réduit mais il devrait disparaître.
  • Bug sur les mods: parfois partager une arme avec des mods, faisait disparaître les-dit mods de l'inventaire du joueur.
  • Amélioration du co-op: en résumé, le scaling prévu pour pouvoir jouer ensemble malgré la différence de niveau était bancal. Le scaling des joueurs bas level se faisait bien sur les équipements mais était mal gérer pour le reste : dégâts, vie, armure, etc .... ils ont revu leur copie et maintenant, les bas-level auront bien un gros up de toutes ces caractéristiques pour plus se faire OS par le premier rouge venu. Un bug pouvait donner beaucoup trop d'XP aux joueurs bas level qui faisaient des missions secondaires avec des HL.
  • Correction de l'exploit des point de contrôles : les points de contrôles neutres ne peuvent plus être augmentés. Des joueurs attaquaient les points au niveau 1 sans lancer la prise de contrôle. Les faisaient augmentés de niveau et lancer que la phase de défense.
  • Compatibilité avec les casques Logitech : les casques Logitech étaient mal gérés par le jeu, pouvant donner une absence total de son.

Voilà les grandes lignes du patch de ce jour. Il reste de petites corrections que je n'ai pas mises ici.

Edited by Migmimi
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il y a 1 minute, Migmimi a dit :

Amélioration de la stabilité du framerate : nous sommes nombreux à avoir des mini lag de temps en temps, cela devrait être amélioré voir corrigé.

Si ça corrige les mini freezes réguliers (et qui parfois te foutent dans la merde), ce serait top.

il y a 1 minute, Migmimi a dit :

Changement de la couleur des membres du Clan : les membres du Clan dans le groupe sont en jaune, de la même couleur que les élites, parfois dans les fight (de nuit généralement), on croit voir des mobs jaunes débouler à côté de nous mais non, ce sont nos mates.

Tellement ><

il y a 1 minute, Migmimi a dit :

Activation du Push-to-Talk par défaut : fini les mecs qui arrivent avec le micro ouvert et la musique à fond, ou qui ragent en permanence. Si cela vous arrive, c'est que le mec le fera exprès.

Amen :D

 

Thx pour les infos :)

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  • 3 weeks later...

Bon alors les MAJ se succèdent rapidement, je vais essayer de faire un point de situation.

Déjà, la MAJ du 5 avril est très gros morceaux que je ne vais pas traduire car c'est trop pour moi....

 

Maintenance du Vendredi 5 AVRIL 2019

 

Weapons, Mods and Gear:

  • Overhauled the Weapon mod system, see the table at the end of the patch notes for detailed information.

  • Fixed a wrong long-range damage value for M4 (super 90) and P416. Previously, they could sometimes increase damage over longer ranges instead of the other way around.

 

  • Rifles:

    • Damage on the MK17 rifle reduced by 14%, also corrected this weapon not having a damage falloff over distance.

    • LW M4 damage increased by 5%, RPM increased from 240 to 360.

    • LVOA-C RPM increased from 240 to 380.

  • Marksman Rifles

    • Model 700 damage reduced by 13%.

  • Shotguns

    • AA12 damage increased by 16%.

  • LMGs

    • MG5 damage increased by 12% and fixed reversed falloff, causing the weapon to do more damage over a longer range.

 

  • Updated initial accuracy on the Sig Sniper MCmillan T1. It should now be much more reliable to shoot as soon as it’s shouldered and the transition to scoped view is over.

  • Reduced the amount of Critical Damage and Headshot Damage that can roll on Gear, including the amount on existing Gear. The actual values will differ depending on the level and quality of the gear it occurs on. This is partially in preparation for another world tier, where we felt these values were already at the limit of what was healthy in WT4.

  • Complete overhaul of skill mods to give more achievable requirements and more reasonable bonuses.

    • A closer equivalence between required skill power and the bonuses granted.

    • Changed the amount of skill power on gear to not increase exponentially with level, but instead more linearly. This results in most skill power values on gear being lower, but in accordance with the lowered requirements.

    • Tweaked the ranges of bonuses to be within acceptable bounds where they had extreme values before due to scaling errors. Most notably radius and ammo/charges values.

    • Players will see both the bonuses and the requirements of almost all skill mods change as a result of this overhaul.

    • In end game, both Superior and High-End skill mods exist to cover the different needs of different builds. They can overlap in power, but High-End mods have a higher maximum roll potential.

    • We are looking at ways to provide lower value/quality mods in end game world tiers in the future to provide a solution to the fact that on very low skill power builds, there would be room for those mods, and currently we are aware that means you have to save mods from your leveling experience.

 


Player Skills:

  • Fixed an issue which caused the Bombardier Drone to get destroyed while climbing up/down a ladder or rope.

  • Improved feedback of Bombardier Drone crashing into obstacles during the bombing phase.

  • Fixed an issue with Firefly payload sometimes failing to activate when reaching its target.

  • Fixed an issue where Revive hive would not self-deploy if the agent was busy performing a different action such as using different skill when it triggered.

 

  • Revamped the Sniper Turret version of the turret skill.

    • It now will automatically target the hostile nearest to the players’ center-of-screen (the same method it uses to pick other turret targets) and will fire at that target when the button is pressed, without a lock-on order needed.

    • If a player aims at a hostile, the sniper turret will attempt to match their aim, allowing precision shots using the sniper turret.

    • An issue where the sniper turret wasn’t correctly getting bonus damage when hitting headshots has been fixed.

     

  • Revamped the Chem launcher skill platform.

    • Pressing the skill button will now equip the chem launcher similar to swapping to a weapon. The player can aim and shoot with normal weapon controls, as well as run with the skill and blindfire it.

    • Quick deploy at the agents own position is still available for the repair version of the chem launcher, using the same controls as before.

    • Unequipping the Chem launcher can be done using the skill button, the B (XBOX) / Circle (PS4) button or just using the weapon swap controls.

 


Loot & Rewards:

  • Control Point reward containers are giving the correct number of items for the corresponding Control Point's defense level. Defense level 4 now awards 5 items instead of 3.

  • Reduced DZ XP gain from Landmarks in Dark Zones.

  • Reduced the quality and power for items dropped in Propaganda Broadcast and one drop of Settlement Blockade activities to be more in line with other open world enemies and activities.

  • Updated XP rewards for low-level player playing in World Tiers to scale with player level.

  • Supply Drop activity loot container items now scale with every consecutive container you open. This includes lowering the reward of the first crate, but results in similar rewards for the activity as a whole.

  • Added 5 Specialized Apparel Cache Keys, awarded with levels 2 – 4.

    • As a thank you for playing, all players that played before April 4 get 5 Specialized Apparel Keys, regardless of their level.

    • Apparel Keys will be coming for those players later next week.

     

  • Faction Key loot drops from Bounties are now guaranteed and are displayed in the loot preview.

  • Adjusted bounty credit rewards to use scaling values in World Tiers instead of flat values so if a lower level player is playing with a higher-level player, they will receive an amount of credits more appropriate for their level.

  • Changed Skill Unlock rewards to be non-invaded only so that players who co-op with a higher-level friend to play invaded before playing on story won't receive the rewards.

  • Added Apparel cache key fragments to the PvP reward caches.

  • Adjusted the rewards for the street execution activity to give slightly lower quality/source level gear so the rewards are more in line with the difficulty of the activity.

  • Reduced the quality and source level charts used for item drops from the living world activities settlement blockade and Propaganda broadcast to be more in line with other open world drops and the difficulty of the activities.

  • Updated Collectibles set XP reward to scale with player level.

  • Fixed an issue which caused the Drone Helicopter to not use the correct loot table.

 


Crafting:

  • Increased Material cap for Standard and Specialized crafting materials to 400 (with all perks).

  • Increased Material cap for High-End crafting materials to 50.

  • Materials required for crafting weapon mods does not scale as aggressively and has much lower values in endgame.

  • Removed a small increase on materials required for crafting weapon mods after upgrading the crafting bench quality.

  • Changed the upgrade blueprints for exotic weapons Lullaby and Ruthless to not show up on the vendor until you are level 30.

  • Increased the power for the wandering vendor so her inventory has a narrower Gear Score range closer to the top of the World Tier Gear Score Range.

  • Set all exotic upgrade blueprints to award you the upgraded weapon on the max gear score of the current tier.

  • Removed a tiny increase on materials required for crafting weapon mods after upgrading the crafting bench quality.

  • Exotic weapons are now pre-equipped with lore text mods. These mods do not have stats and cannot be equipped elsewhere.

 


Talents:

  • Blind Justice – Modified the Buff that increases damage to your next shot now expires at end of combat and when out of combat

  • First Blood - Updated Normalized MMR Talent First Blood Text to correctly explain that the first shot after reloading from empty is the enhanced bullet.

 


NPCs:

  • Decreased damage of all NPC Automatic Shotguns

  • Decreased damage of all NPC SMGs

  • Hey agent! Staff in the Base of Operation will now shout at the player less frequently than before.

 


Main Missions Difficulty:

  • World Bank – Invaded – Server Room

    • Increased the time which the Black Tusks needs to complete the download in the Server Room from 200 seconds to 250 seconds.

    • Reduced the difficulty in the Server Room by setting the Enemy group composition to light, light, medium - Instead of medium, heavy, medium.

     

  • DCD Headquarters

    • Mission level has been changed from 17 to 18.

     

  • Roosevelt Island – Invaded – Quarantine Docks

    • Reduced the difficulty of the first wave of enemies encountered in the last beat of the mission by lowering the amount of Elite and Veteran enemies.

    • Enemies in this part of the mission can only use mounted weapons if there are 2 players or more.

      • This should make it less punishing for solo-players attempting this mission.

 

Open World:

  • Removed death of civilian squad as a failure condition for Control Point takeover.

    • The Officer will now remain in downed state until players complete the takeover or wipe.

     

  • Black Tusk presence has been increased in invaded Open World zones.

  • New Ambusher NPCs now roam the streets of DC.

 


Social:

  • Added a “Friends & Clan” option for Call for Backup that only shows calls from friends and clan members.

  • Added a “Do Not Disturb” group privacy option that blocks all incoming invites.

 


PC: UI

  • Added a Field of View slider

 


PlayStation 4

  • Fixed an issue that could cause players to be stuck in the Specialization tutorial

 


Bug Fixes:

  • Fixed an issue that could cause undesired appearance changes to agents after login in or using the barber.

    • Players that have been permanently affected by an appearance change will unfortunately not be changed back with this fix. We want to apologize for any inconvenienced caused by this and we’re looking into options to allow players to fully customize their agent in the future, but we do not have a timeline for this feature.

 

  • Fixed an issue where the Cluster Seeker Mine could split up more often than intended.

  • Fixed an issue where the Defender Drone could have unlimited uptime.

  • Fixed an issue which prevented players from finishing the Unite cypher riddle.

    • We're confident this is not bugged anymore.

&nbsp;   
  • Fixed an issue that would cause the Stronghold activation animation to always play when entering the Base of Operations.

  • Fixed several instances of Audio logs not playing automatically when picked up.

  • Fixed an issue that could cause players being unable to finish the Side Mission Worksite Community.

  • Fixed an issue where players were unable to update their crafting bench after reaching a new World Tier.

  • Fixed an issue with NPCs sometimes not reacting properly to cooked grenades

  • Fixed an issue with Hunters not always appropriately despawning if a player flees a combat space

  • Fixed rare issue where NPCs could get stuck when attempting to melee a player in cover

  • Fixed issue with the Explosive Seeker Mine occasionally failing to path to its target

  • Fixed bug where players could fast travel to non-friendly Control Points

  • Fixed bug that made encounters with friendly NPCs requesting resources too rare

  • Fixed bug where underground enemies would come to the surface during the day

  • Fixed an issue where players were able to obtain gear with a higher gear score than intended

    • Any owned High-End items will be lowered to Gear Score 500.

    • Any owned Superior items will be lowered to Gear Score 490.

    • Clan caches no longer award items higher than the maximum loot Gear Score.

    • Recalibration still allows Gear Score to increase slightly past the maximum loot Gear Score.

 

  • Fixed a bunch of weird stairs and invisible walls.

 


Weapon attachments   Name Attribute (pos) Attribute (neg)
Magazine Belt Nimble Link Belt 5% Fire rate  
.   Tactical Small Pouch 20% Reload speed  
.   Non-disruptive Link    
.   Calibrated Link 15% Stability  
.   Large Pouch 35 Extra rounds  
. 5.56 Magazine Light Extended 5.56 Mag 10 Extra Rounds  
.   Sturdy Extended 5.56 Mag 20 Extra Rounds 10% Reload Speed
.   Tactical 5.56 Mag 10 % Crit Damage  
.   Infantry 5.56 Mag 30% Optimal Range  
.   Balanced Spring 5.56 Mag 20% Stability  
. 7.62 Magazine Light Extended 7.62 Mag 10 Extra Rounds  
.   Sturdy Extended 7.62 Mag 20 Extra Rounds 10 %Reload Speed
.   Weighted 7.62 Mag 20% Stability  
.   Precision 7.62 Mag 7% Headshot Damage  
.   Thin 7.62 Mag 20% Reload Speed  
. 9mm Magazine Oversized 9mm Mag 10 Extra Rounds  
.   Extended 9mm Mag 20 Extra Rounds  
.   Heavy Spring 9mm Mag 10% Crit Damage  
.   Segmented 9mm Mag 20% Reload Speed  
.   Special Forces 9mm Mag 10% Damage to Elites  
. .45 ACP Magazine Extended .45 ACP Mag 10 Extra Rounds  
.   Oversized .45 ACP Mag 20 Extra Rounds 10 % reload speed
.   Short Spring .45 ACP Mag 20% Reload Speed  
.   Force Feed .45 ACP Mag 10% Damage to Elites  
.   Precision Feeding .45 Mag 20% Stability  
. Marksman 7.62 Magazine Tightly Packed Marksman Mag 5 Extra Rounds  
.   Lightweight Marksman Mag 20% Reload Speed  
.   Sturdy Marksman Mag 20% Stability  
.   Compact Marksman Mag 10% Damage to Elites  
.   Mended Marksman Mag 20% Optimal Range  
. 7.62 Integrated Compensated Integrated Spring 20% Reload Speed  
.   Overbalanced Integrated Spring 20% Stability  
.   Stiff Integrated Spring 5% Damage  
.   Underbalanced Integrated Spring 10% Damage to Elites  
. Revolver drum Speed Loading Revolver Drum 20% Reload Speed  
. Pistol mag Extended Pistol Mag 11 Extra Rounds  
.   Field Pistol Mag 30% Optimal Range  
.   Police Pistol Mag 20% Reload Speed  
. Tubular Hard Tubular Spring 5% Fire Rate  
.   Counter-Clockwise Tubular Spring 10% Damage to Elites  
.   Flexible Tubular Spring 20% Reload Speed  
Muzzle 5.56 (5.7) Loud Vent Brake 5.56 10% Optimal Range  
.   Muzzle Brake 5.56 5% Damage to Elites  
.   Compensator 5.56 10% Stability  
.   Flash Hider 5.56 5% Crit Damage  
.   Large Suppressor 5.56 10% Accuracy  
.   Omega 5.56 Rifle Suppressor 20% Stability 10 % Optimal Range
. 7.62 Loud Vent Brake 7.62 10% Optimal Range  
.   Muzzle Brake 7.62 5% Damage to Elites  
.   Compensator 7.62 10 % Stability  
.   Flash Hider 7.62 5% Crit Damage  
.   Large Suppressor 7.62 10 % Accuracy  
.   Omega 7.62 Rifle Suppressor 20% Stability 10% Optimal Range
. 9 mm Loud Vent Brake 9mm 10% Optimal Range  
.   Muzzle Brake 9mm 5% Damage to Elites  
.   Compensator 9mm 10% Stability  
.   Flash Hider 9mm 5% Crit Damage  
.   Small Suppressor 9mm 10% Accuracy  
.   Osprey 9 Suppressor 5% Crit Chance  
. .45 ACP Loud Vent Brake .45 10% Optimal Range  
.   Muzzle Brake .45 5% Damage to Elites  
.   Compensator .45 10% Stability  
.   Flash Hider .45 5% Crit Damage  
.   Small Suppressor .45 10% Accuracy  
.   Osprey 45 Suppressor 5% Crit Chance  
Optics Short EXPS3 Holo sight 8% Damage to Elites  
.   Russian Red Dot Sight 5% Crit Damage  
.   T2 Micro Red Dot Sight 10% Accuracy  
.   PRO Red Dot Sight 5% Stability  
.   Small RDS Scope 15% Stability 5% Accuracy
.   Reflex Sight 20 % Crit Range  
.   Low Reflex Sight 10% Damage to Elites 10% Optimal Range
.   Rugged Mini Reflex Sight 5% Crit Chance  
. Long Acog Scope (4x) 20% Optimal Range  
.   CQBSS Scope (8x) 30% Headshot Damage  
.   Digital Scope 45% Headshot Damage 5% crit damage
.   C79 Scope (3.4x) 5% Damage to elites  
.   552 Holo Sight 10% Accuracy  
.   MK5 Scope (15x) 40% headshot damage 20% Reload Speed
.   VX1 Scope (12x) 35% Headshot Damage 10% Reload Speed
. Iron Sights Streamlined Iron Sights 10% Reload Speed  
.   Weighted Iron Sights 10% Stability  
.   Open Iron Sights 10% Accuracy  
Underbarrel Short Angled Grip 10% Stability  
.   Laser Pointer 5% Crit Chance  
.   Small Laser Pointer 7% Crit Chance  
.   Vertical Grip 10% Accuracy  
. Long Short Grip 5% Crit Damage  
.   Handstop 10% Reload Speed  
. Gadget Compact Coupled Laser Pointer 10% headshot damage  
.   Compact Coupled Small Laser Pointer 10% Crit Chance
Edited by Migmimi
  • Thanks 1
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Maintenance du JEUDI 11 AVRIL 2019

 

  • Correction de l'impossibilité d'effectuer un déplacement rapide vers la Colonie du Château.
  • Correction de plusieurs cas de comportements anormaux d'utilisation de compétences de Chasseurs.
  • Correction d'un problème en raison duquel les matériaux de fabrication Nemesis étaient impossibles à obtenir.
  • Correction d'une erreur Delta-03 survenant à la fin des matchs en mode Conflit.
  • Correction d'un problème en raison duquel la ligne de guidage GPS se comportait de manière anormale lorsque vous étiez à proximité de votre destination.
  • Correction du son de "don" se jouant à plusieurs reprises après avoir fait un don et abandonné une mission quotidienne.
  • Correction d'un problème lié aux comptes à rebours de caches.

 

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Maintenance du MARDI 16 AVRIL 2019

Serveur indisponible de 9h30 à 12h30 (heure de Paris)

 

  • Correction du bug des ennemis morts qui restaient bloqués en T-pose : Finis les fantômes qui t’empêchent de voir
  • Correction du bug de la Ruche qui ne relevait pas toujours le joueur : enfin, car c'était la roulette russe, je vais être relevé ......... et non
  • Correction du bug qui empêchait de donner du stuff de la marque Gilat Guard pour les projets du Campus
  • Correction du bug qui empêchaient certains joueurs d'upgradé leur établi au World 5 : Ça c'est bon, car être bloqué au 450 alors que tu pourrais crafter des exo en 490
  • Correction du bug sur le bonus 2 pièces du set PATRIOT (+10% de dégâts à la protection) qui ne fonctionnait pas : en même temps qui joue avec les set ?
  • Thanks 1
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Maintenance - 18 avril 2019  

Les serveurs seront arrêtés en raison d'une maintenance programmée ce jeudi 18 avril à 09h30 (heure de Paris) 

Temps d'arrêt total estimé à 3 heures. 

 
 

Patch Notes : 

  • Correction d'un problème qui permettait aux joueurs d'obtenir de manière illimitée des informations sur des primes héroïques via les informateurs. 
  • Correction d'un autre problème où les joueurs étaient bloqués après avoir été réanimés pendant qu'ils subissaient des dommages dans le temps. 
  • Correction d'autres problèmes liés à l'impossibilité de bouger de certains joueurs après avoir été réanimés. 
  • Diminution des dégâts et de la santé des PNJ au-dessus de la difficulté normale. 
  • Augmentation de la variété des PNJ apparaissant à des niveaux de difficulté plus élevés. 
  • La difficulté a été significativement réduite en Difficile, modérément en Défi et de quelque peu en Héroïque. 
  • Correction d'un problème lié à l'agressivité des ennemies élites dans le niveau Héroïque / Alerte de niveau 4. 
  • Réduction des dégâts occasionnés par les boss nommés. 

 

Nerf la difficulté, quel dommage. Avec un peu de stuff, ce n'était pas très compliqué...

Le niveau héroïque va devenir plus intéressant maintenant.

 

 

Edited by Ash'K
Erreur de traduction
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C'est clair car même en défi, tu roules sur le mob en PVE. L'héroïque n'est bien plus compliqué mais c'est l'absence de check point qui est est chiant.

Maintenant, deux maintenances de 3h en pleine vacances de Pâques, ça fait chier 😭

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Gros chantier à prévoir :

https://www.next-stage.fr/2019/04/the-division-2-des-objets-a-515-gs-et-des-ajustements-pour-la-dark-zone.html

En gros ils vont rework les DZ et les rendre plus attractives (meilleurs loots notament) + favoriser les rencontres et le PvP.
A côté de ça ils vont ajouter des modificateurs pour "tuner" le PvP sans toucher au PvE (comme sur WoW pour les habitués).

Sur le papier ça a l'air sympa, à voir in situ :)

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Maintenance du JEUDI 25 AVRIL 2019

Serveur indisponible de 9h30 à 11h30 (heure de Paris)

 

Ceci n'est pas le patch note mais un résumé des axes de mises à jour des Devs :

  • le ilvl 515 NE sera PAS lootable qu'en DZ, c'est annulé devant les réactions négatives de la communauté de joueurs dont moi
  • des joueurs HL utilisent des mods bleu qui offrent +6% de dégâts d'arme (lvl 15/20) chose introuvable en ilvl 500, les devs vont mettre un vendeur NPC qui vendra le plan ainsi tous le monde pourra se les crafter, plus de jaloux
  • le ilvl max sera capé à 500, fini les 504/515 et autres en recalibrant, ce +xx sera indiqué sur le stuff mais pas compté dans ilvl de joueur
  • on lootera que des jaunes 500 et des violet 490 et bien sur du 515 plus rarement
  • la fourchette de recalibrage sera plus grande qu'actuellement. On pourra transférer des stats plus grosses
  • on pourra chopper des plans autrement qu'en faisant des points de contrôle niveau 3, 3 missions hebdomadaires et 1 journalière fourniront des plans
  • le temps de lancement du jeu sur PC qui était super long (+3 min chez moi) est........................un bug, qu'ils vont corriger
  • augmentations du cap de compo, actuellement à 400, ils veulent le mettre à 600

J'en oublie surement mais une partie sera peut être appliqué des demain.

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Il y a 9 heures, Migmimi a dit :

le ilvl 515 NE sera PAS lootable qu'en DZ, c'est annulé devant les réactions négatives de la communauté de joueurs dont moi

Ça c'est TRÈS moche et du coup ça va gueuler dans le sens inverse, déjà que ça gueulait pas mal vis à vis de la DZ et son inutilité, si en plus ils retirent la seule carotte qui était prévue, ben RIP... En sachant que le raid va filer du stuff d'ilvl supérieur, ça faisait un bon palliatif entre le PvE "normal" et le raid 😕

Pour le reste cela me semble good, par contre c'était pas ce qui était prévu pour mai ? Ou alors ils vont faire ça en deux temps car je ne vois pas le rework des compétences & co ?!

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Tu auras mieux en raid, donc l'argument ne tient pas ;)

Car dans ce cas tu ne pourras jamais forcer les gens à faire du raid, ça marche dans les deux sens ^^

Ça aurait permis d'avoir 3 difficultés distinctes, du PvE ou tu as du 500, du PvEvP plus tendu avec du 515 max et du raid avec du 515+.

Là en l'état ils peuvent fermer les DZ, si rien ne bouge ce sera le plus gros flop de l'histoire du jeu (pire que dans le premier) 😕
Surtout qu'ils avaient prévu de réduire les loots non contaminés, donc si en plus maintenant tu as du stuff identique au PvE en prenant plus de risques et en mettant plus de temps, quel est l'intérêt (véritable question) ?

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Avec ce changement, il n'est pas certain d'avoir mieux en raid. 

Après on ne peut dire que The Division soit réputé pour son PvP. Pourtant j'adore la DZ, mais la recette n'a jamais vraiment pris, ce n'est pas nouveau. L'erreur, est de ne pas avoir fait une refonte complète du PvP.

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Je viens de check les fofos US & co et :

Il y a 10 heures, Migmimi a dit :

le ilvl 515 NE sera PAS lootable qu'en DZ, c'est annulé devant les réactions négatives de la communauté de joueurs dont moi

En fait ils disent que ce sera en DZ ET en raid (+ cache hebdo du clan), donc comme prévu initialement (enfin quelques heures après l'annonce de départ), du coup rien n'a changé (enfin si, y aura ptete pas de 515+ en raid...) :D

Bref la carotte DZ reste là, ouf :wub:

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il y a une heure, RpGmAx a dit :

Pour le reste cela me semble good, par contre c'était pas ce qui était prévu pour mai ? Ou alors ils vont faire ça en deux temps car je ne vois pas le rework des compétences & co ?!

Comme je te disais, ce sont des axes de développement pour les devs. Ce n'est pas ce qui est appliqué aujourd'hui.

C'est grosso modo ce qui ressort de leur live.

Concernant le 515, nous n'avions aucune info sur le loot de raid. Nous n'avions que des spéculations, allons avoir du 515 ou du 515+ en raid et que du 500 en PVE. Perso je comprends que le 515 tombera en PVE/PVP mais nous n'avons encore aucune idée des loot de Raid. Maintenant, il faut une carotte pour le faire ce Raid.

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il y a 16 minutes, Migmimi a dit :

Comme je te disais, ce sont des axes de développement pour les devs. Ce n'est pas ce qui est appliqué aujourd'hui.

Oui oui, j'ai vu après coup sur les forums et du coup j'ai vu que tu avais bien précisé le truc, my bad ;)

Pour le reste, si du 515 tombe (en quantité) en raid ça fera justement une carotte, tout comme s'il tombe en DZ.

Edit : Dans tous les cas tu vois que les mecs se cherchent, ça part un peu dans toutes les directions 😕

Edited by RpGmAx
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il y a 1 minute, RpGmAx a dit :

Pour le reste, si du 515 tombe en raid ça fera justement une carotte, tout comme s'il tombe en DZ.

A voir car une virée en DZ solo pendant 30 min tu loot autant qu'à 8 en Raid sûrement assez long.... Arrêtons de faire des plans sur la comète et attendons des news officiels.

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Sauf si le 515 ne se choppe qu'en DZ occupée, là bas tu peux toujours y aller pour tenter de faire en solo, extraction comprise, vu qu'ils comptent réduire les loots non contaminés et remplir les différentes instances de DZ pour favoriser les rencontres ;)

Tout n'est que question d'équilibrage en somme, à eux de trouver la balance idéale pour que grosso modo le ratio temps passé/loot soit similaire dans les différents modes.

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Maintenance du JEUDI 2 MAI 2019

Serveur indisponible de 9h30 à 12h30 (heure de Paris)

 

  • Correction du problème qui empêchait certains joueurs de parlaient avec Henry Hayes (chef du Campus)

 

Maintenance du JEUDI 9 MAI 2019

Serveur indisponible de 9h30 à 11h30 (heure de Paris)

 

  • Fermeture du PTS
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