Aller au contenu

Nullea

L'arcanero heal drop 4,source elf

Messages recommandés

Nullea    78

Je vais faire court, j'ai demandé à elf le build et amp pour heal en donjon.

Voila le WS base pour le heal donjon avec VP

http://ws-base.com/builds/generator/spellslinger#Qpvp1CCKMvvMvq/223.224.225.204.205.206.231.214.959.960.961.175.176.177.499.247.248.249.312.313.260.220.221.222.956.957.958.251.259.254.179

AMP: http://i.imgur.com/AeZlMsX.png

Pour les amp il m'a dit que celui qui faisait 10% du heal est hypershield en hybride support/utilitaire

Pour le LAS on spam le sort de base et quand ya besoin d'un gros soin on pause la zone violette et on utilise vitality burst.

Pour raid en heal général : sinon en mt on utilise le build donjon

http://ws-base.com/builds/generator/spellslinger#QvvC1CKpMvvMpq/223.224.225.204.205.206.231.214.959.960.961.175.176.177.499.247.248.249.312.313.260.220.221.222.956.957.958.251.259.254.179

Elijaa    13

Mon Build du Drop 5 spé course sur Ohmna

http://www.jabbithole.com/builder/spellslinger#n8t8l0u0p4F0O4H0/syq.15ka.0.23k.0.12h

Les 4 premiers sorts ne changent jamais, ensuite on peut changer Healing Salve T4 par Void Spring T4 selon les fights

Prendre ou non Gather Focus etc etc ...

post-1600-0-07646600-1430993283_thumb.pn

post-1600-0-89285800-1430993290_thumb.pn

Les deux amps du bas : Le up vitesse sur Gate et Focus Stone

Elijaa    13

Merci Sinjo, j’étais passé a coté de ça

Petit Update : http://www.jabbithole.com/builder/spellslinger#n8t8J0u0p4F4H0O0/15m3.15ka.0.23k.11c.22o

J'ai supprimé le Void Pact T4 (Ya aucun Assault or Support CD dans le Build) pour mettre le Gate T4 pour fuir/se replacer/aller aider plus vite.

Pour les Runes, j'ai mis :

Team Player : 4/12

Focus Regen : 12/12

Celerity PvP (Tout en PvP Power) : 8/24

Scatter Shot (Tout en PvP Power) : 11/15

Fusion Guard (Armure + Armure Proc) : 8/20

J'ai essayé de runer de la façon suivante :

La première et la dernière rune en PvP Power, le reste en Insight, sauf Fusion Guard en armure et un peu de Regen si vraiment rien d'autre à mettre.

Sinjo    24

De mon côté, j'ai un build plutôt orienté sur du burst heal. Il n'est, du coup, pas forcément optimisé pour les grosses batailles à 10 contre 10, mais, en comité plus réduit (notamment en arène), je n'ai pas trouvé mieux pour survivre ou sauver quelqu'un qui se prend un burst de war ou medic ou stalker.

Ca donne ça : http://www.jabbithole.com/builder/spellslinger#p4u8l4L0F0n4O4H0/svf.2lu6.0.23k.11c.23k

Le Spatial Shift peut être remplacé par autre chose comme le root ou le dispell par exemple.

D'ailleurs, j'aimerais bien prendre le dispell en T4 mais je ne vois pas trop quoi enlever. Il y aurait potentiellement la Rune de protection à redescendre en T0, mais je trouve l'apport d'armure d'interruption tellement important (surtout couplé au void pact T4 pour réduire le CD).

Elijaa    13

Vraiment sympa comme build, ça me donne envie d'enlever Sustain pour mettre RoP T4 et Void Pact T4 pour certaines maps/roles.

Sinon tu as plus que Vitality Burst a mettre au T0, le reste c plus difficile.

Sinjo    24

Ha ouai, pas con, surtout que maintenant j'utilise quasiment que la première charge de Vitality burst (vu que Void pact réduit le CD de Healing torrent), ca me ferait perdre "que" un buff de 4% de soin.

Elf    30

woohoo a thread about me :P

I've being testing a lot with AMP to get maximum out of it.

For pre-raid build I would get this, you should be able to heal all dungeons with this when you have 2200 sp

http://www.jabbithole.com/builder/spellslinger#m8n8r4l0J0I0F0H0/sxs.2luw.0.23k.0.12h

runic-healing t8 = really powerful in dungeon and low focus (good in raid when tank healing)

vitality burst t8 = our best heal, use no charge simply spam (charge 0 does not use surge power so enable surge to get more support power from AMP "power surge" )

Void Spring t4 = we dont use this for healing, t4 13% more healing and void spring make a big circle on the ground. Green is good so players stack ^^

Gathering focus = because vitlity burst takes a lot of focus.

For raiding, full build I'm not sure yet because i found out yesterday that 1 amp does not work, healing Aura while using sustain or Vitality burst.

I now use this

http://www.jabbithole.com/builder/spellslinger#n8t8O8J000000000/sya.2luw.0.34w.0.12h

Yes only 2 heals because you don't need more.

runes of protection is good btw i often have that on just in case

I can better say why not use certain heals

Healing salve = it does very little healing, it's useful when enemy does damage over time like standing in the slime with ohmna but dont use it all the time

Healing torrent = with void pact like some say it's nice but only t0 is worth it, t4 is stupid and t8 not worth the points. But big problem is vitality burst heals for more and it cost 2 amp points, so why take it? It's not bad but it's not your main heal.

Void Spring = in raid nobody stand still, only useful on kuralak maybe and with phage convergence when we have healing boss with interrupt, 13% more healing is nice but not needed.

Astral Infusion = bad because telegraph is too big and it's random who gets the healing. if it was target heal it might be good tank heal but now in raid, too many people

Dual Fire = Now this one is interesting, I might test it soon since we have stalker tank now in the raid. big problem is cast time and it does not heal the healer.

Regenerative Pulse = hard to aim but it has potential, with phage maw when tank healing this one is nice t4. if 2 or 3 bombs go off and tank is 10% health, shoot this 2 times and he is 100% health in 0.5 seconds!

AMP

This a longer list...

Must have

Holly Roller = really easy to get full buff stack 100% worth it

Savior = puts buff on players you heal, if they go below 30% health they get healing over time, so very good emergency heal.

Hyper Shield = Very easy to proc, with sustain you hit 10 targets so 2 or 3 are sure to get hyper shield. Also absorb goes over shield, good for tanks who have spec increase when shield is up.

Furry = together with hyper shield you also get 5% assault power or support power buff

power surge = Surge is always on because we don't drain surge power so 8,6% supportpower increase

Do not take these:

Special focus AMP, don't take them except Focus stone, because focus recovery and focus cost is better then those.

Augmented Armor = nice when using healing salve but i don' t use it and DPS don't spec for armor so 8% is very little, only really useful for the tanks

Enhanced shield = sounds good but there is 1 problem and that are tanks, tanks have AMP that increase their stats when shield is up. With this AMP we destroy their shield quicker so do not take it. Tanks will be angry :P

Readiness = sounds nice, focus drain reduction but we almost never use spell that trigger that, unless you use healing salve or healing torrent then dont get it.

Healing Aura = found out that sustain and vitality burst does not trigger healing aura so only use this when you use healing torrent or healing salve.

Runes

Keep in mind specials dont stack

12 team player / fusion gorge

12 focus regen / life giver 

Don't get the 20 bonus because they are not worth it

Spirit sense, Haste (fire rune insight from renown vendor) are handy to get after that.

Spec into SP > Insight > Ciritcal > Moxie

Our amps often use critical so important to get that high.

Try to get 3,5 focus recovery for raiding, more is not really needed.

Secret item

recovery.png

This with focus stone and focus gathering is 35% focus recover, never run out of focus again ;)

you can go from low 50% focus to "full"  85% focus, it's just silly so keep spamming heals

Because of this the AMP points in focus cost and focus recovery is not really needed.

I'm thinking about what to do...

You can get healing torrent if you like that.

You can get 2 points from critical and spend 6 points on homeward bound, never die as a healer anymore

other option i'm thinking about is lock and loaded but meh since we can not get a decent stack up.

Elijaa    13

Can't have explained it better ^^

Still like Healing Torrent as a big saving heal for 20K HP when it crit, it's a bit slow but I used it a lot with RoP in beta when it has no cooldown and i'm used to it.

Elf    30

There are many options and build, I do not think one is right.

Healing torrent is indeed very nice, it is very long reach.

Oh for healing torrent and regenerative pulse, these spells have travel time. So it takes time to reach the target but...

They will hit the target who is in the telegraph when you cast so do not aim infront of the target.

o = healer

x = target

[x]

[  ]

[  ]

[  ]

o

bad

[  ]    <-x

[  ]

[  ]

[  ]

o

Elf    30

60ms on good days.

What i mean is do not think about the travel time of the healing spell.

Even if the healing wave effect hits the player, if he was not in the field when you cast he wont get the heal.

I recorded it, it's confirmed by tanagram it works this way.

• J'aime 1

Sinjo    24
Even if the healing wave effect hits the player, if he was not in the field when you cast he wont get the heal.

Hummmm interesting...

Thanks, cause I always aim infront of the target with Healing torrent :P

It explains a lot of things...

(Je vois déjà les PvPistes venir me taunt là-dessus et ça sera mérité lol)

Sidgin    13

This happens a lot on MMO's. In fact, if you go from A point to B point, the server can't understand the ability you're queuing from B point until you've reached it.

So if you Gate to escape a telegraph, if the telegraph hits just between the moment you decide to Gate and the moment you reach the end point of the Gate, you'll take damage. That's why you can be killed even if you see yourself out of the telegraph.

Elf    30

This happens a lot on MMO's. In fact, if you go from A point to B point, the server can't understand the ability you're queuing from B point until you've reached it.

So if you Gate to escape a telegraph, if the telegraph hits just between the moment you decide to Gate and the moment you reach the end point of the Gate, you'll take damage. That's why you can be killed even if you see yourself out of the telegraph.

Not only that but it's also impossible to make these heals work other way.

The small telegraph heals 1 person with the lowest health, just think about all the possibilities you have when they take into account people moving in and out of the spell.

There is just no way it can know if a person with low health will come into your heal after you cast it.

Same with the bigger heal that heals 5 persons with the lowest health.

Elf    30

Hummmm interesting...

Thanks, cause I always aim infront of the target with Healing torrent :P

It explains a lot of things...

(Je vois déjà les PvPistes venir me taunt là-dessus et ça sera mérité lol)

Good that I could help, this will make a lot of difference.

When you have high ping though, do aim a little bit at the front like Elijaa says

Wildstar does not have high ping compensation 

Sidgin    13

Yes, the issue is created by 3 ways :

- Travel time (as you said) : Are the target of the spell the same when it comes to contact than when it was cast ?

- Smart heals : Quite hard to define who is the most wounded if you consider the time for the spell to travel. In WoW they used to make a lot of spells with baseline smart heals, but they now consider it removes a lot of the gameplay and now heals a random wounded ally.

- Dot Snapshoting : It's the fact a Damage (or a heal) over Time is caculated by the statistics (critical chances, support power, assault power...) you have at the moment you cast the spell. In this case, the dot (or hot) inherits of those statistics for its whole duration. Otherwise, the dot (or hot) is calculated in real time.

I don't really know how it works for Wildstar concerning the dotsnapshoting, but if anyone has informations about that, please tell me :)

Elijaa    13

How Ignite(most lik​ely how all dots and hots work) Current Work

So Ignite currently works like this it DOES snap shot your AP and keeps it for the entire duration of the Ignite.

However Surge Damage, appeals the 10% damage during its uptime no matter what, so it effects your current Ignite damage on a target. I assume Power Link and Empowering Probes work exactly like this as well.

Just tested the Armor Pen gadget and it works like Surge Damage so it will buff dots/Ignite that are already on the target.

TL : DR - Ignite snap shots your AP but Surge Damage buff appeals the 10% increase damage to everything while its active.

See https://forums.wildstar-online.com/forums/index.php?/topic/65734-spellslinger-elder-game-dps-thread/?p=674745

But now we are starting talking DPS in Healing post.

Sidgin    13

My dear Elijaa (ça fait classe en Anglais !), we were talking about dots that were working just like hots. So let's assume we were talking about healing :P

Et merci pour l'info. Donc si je comprends bien, les hots sont snapshot, par contre tu as des modifiers de snapshot comme les gadgets et les innates ?